Suplemen Untuk Keguguran Rambut

by - May 09, 2013

"Dealing with Hair Loss"


Pagi tadi sambil pakaikan baju anak, secara tak sengaja Put tonton Breakfast Show di NTV7. Salah satu slot bertajuk "Dealing with Hair Loss". Beberapa intipati yang sempat Put dengar:

1. Keguguran rambut berpunca daripada gaya hidup kita hari ini yang sibuk bekerja, gaya pemakananyang tidak sihat, serta tubuh badan yang stres.

2. Masalah keguguran rambut adalah normal selepas bersalin kerana perubahan hormon secara drastik.

3. Pengambilan nutrisi yang betul dapat mengurangkan masalah keguguran rambut. Pakar Nutrisi yang dijemput juga mencadangkan pengambilan multivitamin, protein dan juga zink.

Memang pening melihat rambut berguguran di lantai. Lagi satu dalam bilik air, rasa takut bila tengok rambut di mana2. Berdasarkan saranan pakar nutrisi tersebut, Put cadangkan kepada sesiapa yan mengalami masalah keguguran rambut, boleh amalkan Shaklee Vita-Lea, ESP dan Zinc Complex. Vita-Lea mampu membantu melengkapkan kekurangan nutrisi harian, manakala ESP akan membantu penyerapan vitamin2 di samping ESP sangat bagus dalam membina sel2 baru dalam badan. Zinc Complex pula berperanan menguatkan syaf rambut. InsyaAllah, atas doa dan usaha, keguguran rambut akan berkurangan.


Untuk Info & Tempahan,
Mahfuzah [Put]
Shaklee ID: 913006
Emel: zmfnurahmad@gmail.com
SMS: 019-326 5417

You May Also Like

0 Comments

Terima kasih kerana sudi membaca perkongsian Kak Put di sini :)