Sebab Senarai Semak Ni La Saya Buat Detoks!

by - September 27, 2016


Sejak melahirkan anak ke-4, saya perasan banyak perubahan pada diri saya. Antaranya;

- Rambut gugur melebihi fasa biasa. Normal kalau rambut gugur selepas 4 bulan bersalin tapi berlarutan sehingga anak dah berumur setahun. Yang pelik, sangat banyak berbanding pengalaman lepas.

- Gatal sana sini pada badan. Dulu jarang sangat nak gatal2 ni. Tapi sekarang gatal dan sensitif. Berbekas sana sini. Cuba macam2 tak menjadi.

- Lemau. Yang ni memang nampak sangat. Mudah sangat terlena, terlajak jam pulak tu. Masa buat keje tak rasa letih. Tapi bila dah rehat, baru tau flat sangat. Bangun pagi tak segar.

- Tak berkesan sangat amik vitamin dan suplemen. Ambik dan tak ambik macam sama je. Orang Kedah kata macam tak lut pun makan vitamin!

- Kulit muka saya makin teruk. Huwa..berminyak, berjerawat, berjeragat bagai. Nak nangis tengok.

- Sistem penghadaman dah ting tong. Perut pun sentiasa berangin. Kadang2 solat 2 kali sebab angin kus2 datang. Hahaha.

Sehingga la diperkenalkan Set Detoks dari Shaklee bulan Jun yang lalu. Bila baca senarai semak ni, saya perasan banyaknya saya punya 'tick'. Terdetik di hati, saya perlu buat sesuatu. Umur pun dah 31tahun.

Dah lama join group support detoks Shaklee, tapi lama untuk saya kumpul kekuatan, hehe. Konon sayang nak tinggal makan sedap2 masa cuti, puasa dan raya.Hingga ketemu Syawal yang lalu, saya nekad untuk jalankan detoks raya, itupun batch kedua saya join. Almaklum kan, raya kan makan macam2. Hehe.

Alhamdulillah, berjaya menjalankan misi 7hari detoks raya. InsyaAllah, akan ada lagi detoks raya haji.

Jom!

--

Untuk dapatkan lebih penjimatan, daftarlah sebagai ahli dan dapatkan CASHBACK juga! Klik di sini untuk cara menjadi ahli Shaklee.

Hubungi kami jika anda sudah bersedia merasai sendiri #ShakleeEffect!

Saya adalah SID yang tepat!
Mahfuzah [Put]
Shaklee ID: 913006
SMS/WhatsApp: 019-326 5417
COD Meru Raya dan Chemor
Pengeposan ke Seluruh Negara
~ Always Caring, Always Here!

You May Also Like

0 Comments

Terima kasih kerana sudi membaca perkongsian Kak Put di sini :)