Sungguh, Saya Sudah Jatuh Cinta!

by - August 21, 2015

Alhamdulillah, tertaip jugak nak kongsikan kisah ni. Dah lama nak kongsikan, dari mengandung anak ke-4 hari tu lagi, dah bersalin pun tak kongsi2 lagi. Sekarang baby pun dah 3bulan setengah. Melampau tak? Hehe.

Nak ceritakan kisah saya jatuh cinta dengan Shaklee Garlic Complex sebenarnya. Saya mempunyai sejarah pre-eklampsia semasa melahirkan anak ke-3 pada tahun 2012. Kesan daripada tu, tekanan darah saya tidak stabil sehingga 6minggu selepas bersalin. Sepanjang tempoh berpantang, saya kerap ke klinik untuk pemeriksaan tekanan darah dan temujanji doktor. Mujur masa tu baru belajar amalkan Set Berpantang Shaklee. Memang cergas tak seperti orang berpantang. Selepas 6minggu tekanan darah saya kembali normal. Kadang2 tekanan darah saya naik jugak, contoh macam saya tak rehat atau terlalu lama mengadap skrin komputer dan telefon. Tanda pertama selalunya sakit kepala tak hilang2. Masa tu dah belajar ambik Garlic Complex tapi tak konsisten. Masa sakit je ambik (Patutla tak baik2. Hehe). Walaupun tak konsisten, saya perasan kalau ambik Garlic Complex mesti jerawat besar2 tepi dagu tu tak de (salah satu kesan perubahan hormon selepas bersalin kepada saya).

Sehingga lah saya mengandung semula tahun lepas, 2014. Tekanan darah saya normal tetapi agak kurang cantik untuk ditulis. Hehe. Contoh 128/80, 12*/80. Kadang2 kanan normal, kiri tak normal 130/80. JM mintak saya jaga tekanan darah saya supaya tak naik. Pastu saya kembali ambik Garlic Complex secara konsisten, masa tu dah trimester 2. Saya ambik hanya sehari sebiji. Alhamdulillah, 2 bulan berturut2 tekanan darah saya OK sangat, 108/80, dan 110/80. Seronok sangat. Sungguh, saya jatuh cinta. Jerawat pun tak naik macam mengandung sebelum2 ni (Perubahan hormon semasa mengandung pun buat jerawat naik muka saya). Pernah jugak terskip ambik Garlic Complex sebab dah habis baru order. Apa lagi, naik semula jerawat. Padan muka!

Ambik bersama OsteMatrix sebelum tidur
Kisah cinta saya makin menebal apabila saya mengalami keputihan semasa mengandung. Tanya Mak Shaklee saya Zawani Suhaimin, pengalaman dia ambik 2biji sehari. Saya pun follow la ambik 2 biji. Tak sampai sebulan saya ambik Garlic Complex, Alhamdulillah..keputihan berkurang (tak la hilang terus). Apa yang paling buat saya sangat2 mencintai adalah, kulit wajah saya lebih licin berbanding sebelum ni. Wow! Sebelum saya perasan seorang diri, saya biarkan suami yang komen. Masa tu saya PJJ ngan suami, jadi tengok dari gambar. Ternyata benar. Kembang semangkuk, sengih sampai ke telinga. Haha. Nak satu tapi dapat dua manfaat.

Ni la gambar yang suami saya komen. Hehe.
Saya bukanlah seorang yang suka siap2 muka, pakai bedak pun tak pandai. bertampung macam budak sekolah. Jadi, kesan licin di wajah tu sangat terasa la kan, Hehe. Masih ada la parut dan tona tak sekata tu. Cam tak percaya, licin. Tengah bayangkan kalau amik banyak biji, macam orang Korea makan satu labu bawang putih kot.

Bagi ibu2 yang mengalami darah tinggi atau hipertensi sepanjang hamil, boleh cuba Garlic Complex bersama ESP, B-Complex dan OsteMatrix. Saya juga sangat syorkan sesiapa yang mengalami jerawat besar2 yang sakit tu untuk cuba ambik Garlic Complex ni. Antibiotik semulajadi yang sangat berkesan. Kalau pergi farmasi pun diorang bagi antibiotik gak :)

Jangan lengah2, angkat henfon dan terus dail 019-326 5417 untuk konsultasi PERCUMA ini!

You May Also Like

4 Comments

  1. wahh, alhamdulillah.. terbaik laa garlic.. wawa tk konsisten lg makan garlic..

    ReplyDelete
  2. Ena pon ada kisah cinta dengan garlic ni.;)

    Best kannnn

    ReplyDelete
  3. Kalo jadi mcm org korea, kena slalu makan garlic ni.
    Bukan setakat muka jer cantik, badan pun sihat sbb ia dapat melawan penyakit juga.

    ReplyDelete
  4. Eina pun dah jadi pengamal tegar Garlic. Memang best sangat. ;)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi membaca perkongsian Kak Put di sini :)