6 Sebab Untuk Menambah Omega-3 Dalam Diet Anda

by - August 03, 2017

Ni Kak Put nak share sikit poster yang Kak Put simpan dalam gallery henfon Kak Put. Poster ni daripada Medik TV. Pelbagai info menarik boleh dapatkan kat FB Page diorang ni. Nanti rajin2 la scroll kat situ, follow ya dan pasti tak rugi. Ini link nya https://www.facebook.com/MedikTV/

Kali ni Kak Put nak share tentang, sebab2 kita perlu menambah Omega-3 dalam diet anda.

1. Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung

- kajian menunjukkan Omega-3 boleh merendahkan tekanan darah, meningkatkan tahap kolesterol baik dan mengurangkan risiko menghidap penyakit kardiovascular. Omega-3 juga mengurangkan risiko strok dan saluran darah tersumbat.


2. Baik Untuk Athritis

- Kajian menunjukkan Omega-3 mempunyai keupayaan anti keradangan yang juga menjadi berita baik untuk penghidap athritis.

3. Bagus Untuk Otak

-Individu yang kurang pengambilan Omega-3 mempunyai risiko tinggi untuk menghidap dementia dan penyakit Alzheimer. Pengambilan Omega-3 secara kerap boleh mengekalkan fungsi otak dengan baik.


4. Baik Untuk Mata

- Satu kajian menunjukkan bahawa individu yang kurang mengambil ikan dalam diet mereka adalah mudah untuk mengalami pengurangan 'makular' (keadaan serius yang boleh membawa kepada kebutaan).

5. Mengurangkan Risiko Kanser Kolorektal

- Omega-3 boleh memperlahankan pembentukan kanser kolorektal. Tambahan pula, ada bukti menunjukkan populasi yang banyak mengambil Omega-3 mempunyai kadar rendah dalam mengalami penyakit.

6. Merendahkan Risiko Asthma

- Oleh kerana diet yang tinggi Omega-3 boleh mengurangkan keradangan (faktor penting dalam asthma). Omega-3 adalah pencegah terbaik bagi reaksi asthma.

--

Cerita Kak Put

Kak Put, suami dan anak-anak semua amik Omega-3 daripada suplemen minyak ikan. Mesti tau kan Kak Put ambil Shaklee. Ya, Kak Put amik Shaklee OmegaGuard untuk semua anak beranak.

Ada yang selalu semput la, ada yang nak kurangkan kolesterol la, nak repair sendi la..hehe.

Berbaloi sangat untuk anak2 sebab sebotol ada 180 biji, anak2 sehari sebiji je berbanding mak2 dan ayah2 nak makan 3 biji sehari. Hihi.

Nak tau lanjut pasal OmegaGuard boleh klik sini ya ;)

Harga Runcit OmegaGuard hanyalah RM136.25/botol.

*untuk penggunaan sebulan (dewasa) dan 3 bulan (kanak-kanak)

--

Untuk dapatkan lebih penjimatan, daftarlah sebagai ahli dan dapatkan CASHBACK juga! Klik di sini untuk cara menjadi ahli Shaklee.

Hubungi kami jika anda sudah bersedia merasai sendiri #ShakleeEffect!

Saya adalah SID yang tepat!
Mahfuzah [Put]
Shaklee ID: 913006
SMS/WhatsApp: 019-326 5417
COD Meru Raya dan Chemor
Pengeposan ke Seluruh Negara
~ Always Caring, Always Here!

You May Also Like

0 Comments

Terima kasih kerana sudi membaca perkongsian Kak Put di sini :)