Omega-3 Bagus Untuk Mama, Baik Untuk Bayi

by - August 07, 2017

Assalamu'alaikum semua.

Kak Put masih meneruskan perkongsian manfaat tentang Omega-3 minggu ni. Kali ini topik digemari mommies semua kan. Omega-3, antara nutrisi yang bagus untuk mama, baik untuk bayi. InsyaAllah. Jom kita tengok baiknya Omega-3 untuk tubuh badan kita dan bayi dalam kandungan.

Omega-3 Baik Untuk Ibu Hamil dan Bayi yang Dikandung


Secara ringkasnya, Omega-3 baik untuk ibu hamil dari sudut berikut;

1. Mood postpartum yang lebih positif. Mood dalam pantang jika tak dikawal boleh meyebabkan kemurungan atau meroyan. Boleh baca entry Kak Put yang lepas "Jangan Ambil Mudah Simptom Meroyan", ada menyebut tentang bagaimana Omega-3 dapat membantu.

2. Membantu kelahiran cukup bulan. Alhamdulillah, ramai mesti suka kalau baby lahir cukup bulan. InsyaAllah, kita ikhtiar.

Manfaat untuk bayi yang dikandung pula ialah;

1. Mengurangkan risiko alergik pada bayi. Omega-3 ini bersifat anti keradangan, semoga usaha ini dapat mengurangkan risiko alergik pada kulit bayi. InsyaAllah, baby lahir dengan kulit yang cantik.

2. Binaan blok untuk otak, mata dan sistem saraf bayi. Yang ini memang special tugas Omega-3. Bukan sahaja dalam kandungan, malah selepas kelahiran Omega-3 tetap bermanfaat buat otak dan mata bayi.

MasyaAllah, banyak betul kurniaan dan nikmat yang Allah beri hanya pada tubuh badan kita ni. Boleh baca lagi tentang kebaikan dan manfaat Omega-3 untuk ibu hamil DI SINI ya.

Mama yang hamil di luar sana boleh cuba Omega-3 daripada Shaklee iaitu OmegaGuard. InsyaAllah minyak ikan terbaik di dunia.

--

Harga Runcit OmegaGuard hanyalah RM136.25/botol

**untuk penggunaan sebulan

Untuk dapatkan lebih penjimatan, daftarlah sebagai ahli dan dapatkan CASHBACK juga! Klik di sini untuk cara menjadi ahli Shaklee.

Hubungi kami jika anda sudah bersedia merasai sendiri #ShakleeEffect!

Saya adalah SID yang tepat!
Mahfuzah [Put]
Shaklee ID: 913006
SMS/WhatsApp: 019-326 5417
COD Meru Raya dan Chemor
Pengeposan ke Seluruh Negara
~ Always Caring, Always Here!

You May Also Like

2 Comments

Terima kasih kerana sudi membaca perkongsian Kak Put di sini :)