Tiada Lagi Sembelit Dalam Pantang!

by - October 10, 2016

Kalau baca kisah ni, macam baca kisah diri sendiri pulak. Hehe. Saya pun jenis mudah sembelit, dari zaman sekolah. Kalau travel lak, memang mudah sangat sembelit, kes tak pandai guna tandas orang. Hahaha.

Masa bersalin anak pertama, tak merasa macam ni sebab bersalin Caesar. Masa bersalin anak no 2, ha..amik kau. Memang teruk la sembelit. Masa tu tak kenal lagi Shaklee. Memang pengalaman 'best'. Hehe.

Jom baca kisah Pelanduk 2 serupa ni ;)

TIADA LAGI SEMBELIT DENGAN OSTEMATRIX!



Saya memang mengalami masalah sembelit dari zaman remaja lagi. Seminggu kadang-kadang sekali je membuang. Kalau kurang makan buah dan minum air, memang azab lah duduk dalam tandas. Lama sangat. Pernah sampai nangis-nangis.
Masalah ni berlarutan sehingga lah saya bersalin anak no 1. Masa berpantang anak no 1, saya alami sembelit paling teruk. 5 hari saya tak membuang sebab takut nak teran. Hari ke 5 tu, saya membuang sampai penuh darah kat mangkuk tandas tu.
Memang seram.
Lepas tu memang kerap sembelit. Boleh dikatakan setiap kali pun sembelit lah. Kesannya, masa saya hamil anak no 2, dalam 6 bulan gitu, saya kena buasir. Rektum terkeluar. Pedihnya tuhan saja yang tahu..nak duduk pun tak boleh. Doktor bagi saya ubat macam bullet untuk masuk dalam dubur. Ok lah dalam 2-3 hari then jadi balik.
Masa dalam pantang anak no.2, saya ambil OsteMatrix. Langsung takde sembelit. Sejak amalkan OsteMatrix, saya dah tak kenal dah apa tu sembelit. Sampai la sekarang..dah 2 tahun 1 bulan dan dah 5 bulan hamil anak ke 3, tak pernah sembelit lagi. Dan saya pun tak miss ambil OsteMatrix.

Apakah yang terkandung di dalam Set Bersalin Shaklee dan berapakah pelaburan yang diperlukan? Klik sini.

Mahu baca feedback lain tentang Set Bersalin Shaklee? Klik sini.

--

Hubungi kami jika anda sudah bersedia merasai sendiri #ShakleeEffect!

Saya adalah SID yang tepat!
Mahfuzah [Put]
Shaklee ID: 913006
SMS/WhatsApp: 019-326 5417
COD Meru Raya dan Chemor
Pengeposan ke Seluruh Negara
~ Always Caring, Always Here!

You May Also Like

0 Comments

Terima kasih kerana sudi membaca perkongsian Kak Put di sini :)